26 Haziran 2009 Cuma

Van'daki Muğlalı'dan,Muğla'daki Hayvan'a Memleketimden Komutan Manzaraları


“12 Eylül’ü halk desteklemiştir. Yüzde 92 oy bunun kanıtıdır. Şimdi aynı yolu kullansınlar, halka sorsunlar, diyorum. Eğer halk ‘evet’ der, geçici 15. maddeyi kaldırırsa, o zaman hiç yargılamaya da gerek yok, ben intihar ederim!” 25.05.2009 Kenan Evren


Bugün bu haberi okudumadan önce, gazetede ilk çirkin fotoğrafını gördüğümde, her zamanki gibi ''Acaba sonunda mı?'' dedim fakat sonra, yine her zamanki gibi ölüm haberi değil de, uzun ve tahrik edici saçmalamarıyla karşılaştım. Demiş ki eski halk katilimiz (başkanımız), intihar ederim... Ben buna karşıyım ve öyle bir referandum olsa hayır derim efendim. Evren yargılanmasın! Bunun için aklıma gelen şimdilik iki basit nedenim var.


1- Bu adam kendi isteğiyle ölmesin. Benim artık kendi iğrenç bedeni olsa da, bu ülkede bunun kararıyla gömülecek bir insan(?) daha görmeye tahammülüm yok. Haa, 12 Eylül döneminde emrettiği gibi kimsenin duymadığı bilmediği görmediği yerlerde (bakınız, biliniz,ezberleyiniz Diyarbakır İşkence Evi 1980) gerçekleştirilecekse bu ölüm mesela bir cezaevi dibinde, bir öğrenci evinde, karanlıkta olacaksa, mesela cenazesi bile olmayacaksa, annesi Galatasaray meydanına çıkacaksa Cumartesi Anneleriyle örneğin, içim biraz daha razı olur hani, ve o halde belki evet derim referandumda .


2- Bu adam bizim jenerasyonca 'ressam' diye bilinir, bir önceki jenarasyonun dahem katili hem kahramanıdır. Ama Mustafa Muğlalı'yı mesela bizden(bugün 20-30 yaşlarında olanlar) neredeyse hiç bilen yoktur. 1943 yılında, Van'ın Özalp ilçesinde, 33 Kürt köylünün hayvan kaçakçılığı iddiası ve 3. Ordu komutanı Orgeneral Mustafa Muğlalı'nın emriyle yargısız olarak kurşuna dizilmesi ve 32'sinin ölümü, birinin kaçması ile sonuçlanan olayı belki ilk defa buradan okuyacak birçok arkadaşım var. Belki biraz Ahmed Arif okumuş olanlar muazzam 33 kurşun şiirinden hatırlayacaklardır bu unutulmaması gerekn olayı ve unutlması gereken komutanı... Biliyor musunuz? Bu adam yargılandındı hafifletici sebeplerle 20 yıla mahkum oldu, ve bugün bu adamın ismi kışlalara, iş merkezlerine, çocuklara veriliyor... Midemin bulanması için yeteri kadar yargılanmamış komutan Kenan Evren ismi var okullarımızda, caddelerimizde, sokaklarımızda, güzel Muğla'mızda, birde yargılanıp daha fazla kahraman olmasını intihar etmesini kaldıracak midem yok. Bu herif hala bizim jenerasyonca sadece fırça 'darbe'leriyle tanınsın, aman daha fazla kahraman olmasın, aman daha fazla Kenan Evren ismi yazılmasın...



"marmaris denizini kirletmeye kıçın yetmez,kafanı sok kenan evren kafanı" Arif Damar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder